© 2026. Tüm hakları saklıdır.

Oksijen Gazetesi

  1. Anasayfa
  2. »
  3. Haberler
  4. »
  5. Prim borcu olanlar dikkat: SGK yapılandırma fırsatı ile ödemelerde kolaylık dönemi

Prim borcu olanlar dikkat: SGK yapılandırma fırsatı ile ödemelerde kolaylık dönemi

Hakan Ali Günaydın Hakan Ali Günaydın - - 4 dk okuma süresi

SGK borç yapılandırmasında düşük faiz ve uzun vade fırsatı nasıl kullanılır sorusu, prim borcu bulunan vatandaşlar için kritik bir önem taşıyor. Uzmanların uyarıları ve sunulan ödeme kolaylıkları sayesinde, borçlular başvuru süreçlerini tamamlayarak mali yüklerini hafifletme şansı elde ediyor. Yapılandırma şartlarını, vade seçeneklerini ve başvuru yöntemlerini doğru değerlendirenler, bu son fırsatlardan yararlanarak borçlarını daha yönetilebilir bir planla kapatabiliyor.

SGK Prim Borçlarında Yeni Yapılandırma Dönemi

Hükümet, iş dünyası ve prim borcu bulunan işletmelerin finansal yüklerini hafifletmek amacıyla Sosyal Güvenlik Kurumu (SGK) alacaklarının tahsilatında esnekliğe gitti. Yayımlanan yeni genelgeyle birlikte, 2026 yılı Haziran ayı ve öncesindeki dönemlere ait sigorta primleri, işsizlik sigortası primleri ve idari para cezaları için düşük faizli ve uzun vadeli ödeme kolaylıkları devreye alındı. SGK Başuzmanı İsa Karakaş’ın paylaştığı bilgilere göre, düzenlemeden yararlanmak isteyen borçluların en geç 31 Ağustos 2026 tarihine kadar başvurularını tamamlamaları gerekiyor.

Tecil Faizi Oranlarında İndirim

Yeni düzenleme ile birlikte daha önce yıllık yüzde 39 olarak uygulanan tecil faiz oranı yüzde 29 seviyesine çekildi. Borçluların bu faiz avantajından faydalanabilmeleri ve hak kaybı yaşamamaları için ilk taksit ödemelerini 31 Ağustos 2026 tarihine kadar gerçekleştirmeleri zorunlu kılındı. Ayrıca, mevcut durumda taksitlendirmesi devam eden borçlular da talep etmeleri halinde mali durum analizlerine bağlı olarak mevcut ödeme planlarına 18 ila 36 ay arasında ek süre ilave ettirebilecek.

KOBİ’lere Teminat Kolaylığı

Finansmana erişimde zorluk yaşayan işletmeler için teminat şartlarında da önemli iyileştirmeler yapıldı. İl müdürlüğü veya sosyal güvenlik merkezi bazında 10 milyon TL’ye kadar olan borçlar için herhangi bir teminat talep edilmeyecek. Bu tutarı aşan borçlarda ise sadece aşan miktarın yüzde 50’si kadar teminat sunulması yeterli olacak. Daha önce haczedilmiş menkul veya gayrimenkuller de değerleri oranında teminat olarak kabul edilebilecek. Düzenli ödeme yapan borçluların araçları üzerindeki yakalama şerhleri kaldırılarak satış işlemleri de durdurulacak.

İlginizi Çekebilir;  Haziran ayında KYK burs ve kredileri yatar mı, ödeme tarihleri nedir?

Yetki Devri ve Başvuru Süreci

Bürokratik süreçleri hızlandırmak adına merkez teşkilatının onay yetkisi yerel birimlere aktarıldı. İstanbul, Ankara ve İzmir’de 18 milyon TL, diğer büyükşehirlerde 15 milyon TL ve diğer illerde 13 milyon TL’ye kadar olan borç dosyaları, doğrudan ilgili Sosyal Güvenlik İl Müdürlükleri ve Merkez Müdürlükleri tarafından karara bağlanabilecek. Başvuru süreci boyunca ödeme disiplinine dikkat edilmesi gerektiğine vurgu yapan SGK Başuzmanı İsa Karakaş, belirlenen taksitlerin zamanında ödenmemesi durumunda tecil işleminin bozulacağını ve sağlanan tüm avantajların kaybedilebileceğini hatırlattı.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir